Az egyik meghatározó platform ügyfélszerzésre a Google kereső. Ez az a hely, ahol mindenki jó helyezést szeretne elérni megadott keresőszavakra, hogy a potenciális érdeklődők, ügyfelek minél hamarabb megtalálják szolgáltatásait. A legjobb helyezés a Google keresőben, ha egy megadott keresőszóra, kulcsszóra a vállalkozásunk az első oldalon szerepel. A tapasztalat szerint kevesen görgetnek tovább a második oldalra, ha mégis, többnyire ott már csak nézelődnek és elbizonytalanodnak. Az első oldal struktúrája szerint a legtetején helyezkednek el a hirdetések – rosszabb esetben alul, amennyiben rosszul vannak beállítva az adott hirdetések – és 10 hely szabad az organikus találatokban egy jó pozíción szerepelni. A felhasználók többsége a Google keresőben azt a vállalkozást tartja relevánsnak és hitelesnek, akik hirdetés nélkül az organikus találatok között szerepelnek.
Hogyan lehet organikusan előrébb kerülni a Google-ben? A Google jutalmazza azt, aki bizonyos szempontokat betartva, gondoskodik a vállalkozása online jelenlétéről és bünteti is, aki ezeket a szempontokat megszegi. Mik lehetnek ezek a szempontok?
A keresőoptimalizálás kiemelkedően fontos lépése annak, hogy az ügyfelek könnyedén megtalálják a weboldaladat. Természetesen lehetőség van utólagos optimalizálásra, azonban érdemes már eleve ennek tekintetében, tudatosan felépíteni a honlapot.
Fontos tudni, hogy a keresőoptimalizálás nem egy egyszeri beállítást, struktúra kialakítást jelent, a honlap folyamatos karbantartást igényel ahhoz, hogy az első helyezést megtartsd a Google találati listájában, illetve más keresőkben.
A havidíjas keresőoptimalizálás minden esetben kulcsszókutatással indul, emellett nagy hangsúlyt fordítunk a konkurencia elemzésre, beleértve a konkurenciák kulcsszavainak vizsgálatát is. Ha már kész weboldalról van szó, akkor fontos megvizsgálni a weboldal aktuális állapotát. Azon belül is például, hogy mennyire gyorsan tölt be, elég felhasználóbarát-e a kialakítása. A keresőrobotok egyik kiemelt szempontja, amikor a weboldaladat értékelik, hogy mekkora felhasználói élményt nyújtasz a látogatóidnak. Ha egy oldal túl lassan tölt be vagy a látogató szinte azonnal elhagyja a webhelyedet, az súlyosan hátra sorolhat a találati listában. Ezeket a kisebb-nagyobb hibákat mielőbb orvosolni kell a siker érdekében.
Ezt a vizsgálatot nem elég egyszer elvégezni, hiszen a trendek folyamatosan változnak, új konkurensek jelennek meg a piacon, valamint lényeges az optimalizált tartalom frissítésre is ügyelni. A havidíjas keresőoptimalizálás csomagba nem kizárólag a honlap háttérbeállításai tartoznak bele a különböző elemzésekkel, de (keresőoptimalizált) tartalommarketinget is szolgáltatunk. Ez nem jelent mást, mint hogy rendszeresen kiváló minőségű tartalmakkal (cikkekkel, különböző értékesítést segítő szövegekkel) színesítjük a weboldalad, ezzel is támogatva a jó találati helyezést.
Természetesen nagy hangsúlyt fektetünk a jó stratégia felállítására, ami lényegében szorosan összekapcsolódik a kulcsszó kutatással, hiszen ezáltal egy pontos képet kapunk arról: valójában mi érdekli a vásárlóidat.
Kiemelten fontos a helyes belső és külső linkek használata, amely a havidíjas keresőoptimalizálás szerves része. Linképítésen belül megkülönböztetünk belső és külső linkeket. Belső linkek alatt az oldalon belül elhelyezett linkeket értjük, míg a külső linkek az oldaladra mutató linkeket jelentik. A belső linkeket javasolt következetesen vezetni a kialakított stratégia alapján, ezáltal hatékonyan segíthető az oldal feltérképezése, valamint növelhető a felhasználói élmény.
Probléma általában inkább a külső linkekkel szokott előfordulni, hiszen ezek a linkek nem kizárólag a honlap tulajdonosán múlnak. A havidíjas keresőoptimalizálás csomag amellett, hogy weboldalad folyamatosan monitorozva van, azért is jó választás, mert jó minőségű, erős oldalakról származó rámutató linkekkel is segítjük weboldaladat, hogy magad mögött tudhasd a konkurenseidet.
A keresőoptimalizálásról fontos tudni, hogy egy igen hatékony eszköz, viszont egy viszonylag lassabb folyamat, amely rendszeres karbantartást igényel. Az első sikerek már néhány hónapon belül tapasztalhatóak, a befektetett munka megtérülésének ideje elsősorban a honlap kulcsszavainak ismeretében becsülhetőek meg a kampányok erősségét, illetve a stratégiai tervet figyelembe véve.
A havidíjas keresőoptimalizálás költségeit minden esetben egyedileg határozzuk meg ügyfeleink igényei alapján.
No comments:
Post a Comment